Fupar presenta dues experiències innovadores en atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual en el VI Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya

//Fupar presenta dues experiències innovadores en atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual en el VI Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya

Fupar presenta dues experiències innovadores en atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual en el VI Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya

Els dies 20, 21 i 22 de novembre, Fupar participarà en el VI Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya, que tindrà lloc al Museu del Disseny de Barcelona a la Farga de l’Hospitalet sota el lema “Desigualtats socials, solucions locals”. Aquest VI Congrés suposarà un nou pas endavant per esdevenir un sector més fort, més compromès, més reconegut i més influent.

El VI Congrés té com a objectiu principal fer visible la tasca de les entitats socials, la rellevància de la interacció entre elles i les administracions locals i la importància d’enfortir aquesta feina diària per aconseguir una societat més justa i que vetlli per millorar la qualitat de vida dels col·lectius més vulnerables.

“Social Speakers’ Corner”

La participació de Fupar s’emmarca dins el “Social Speakers’ Corner”, un espai dinàmic i interactiu on enguany es donen a conèixer 84 projectes i experiències innovadores del sector social. A través de dues ponències, Fupar presentarà l’experiència “Hort a les escoles”, un projecte pioner a Catalunya amb més de 10 anys de trajectòria, així com l’experiència sobre “L’autocontrol emocional en la discapacitat intel·lectual, una eina per al canvi”.

Les experiències que es presentaran en aquest espai es desenvolupen entorn la intervenció social o en l’organització/gestió i, a l’hora de valorar-les, el comitè ha tingut en compte aspectes com la replicabilitat, que aportin millores, que promoguin el treball en xarxa amb les administracions locals o amb altres entitats socials o que siguin projectes amb un impacte mesurable al territori.

 “Hort a les escoles”, dimecres 21 de novembre, Aula 1, 17:15 h

Projecte en què diferents equips de persones adultes amb discapacitat intel·lectual fan de Mestres en horticultura durant un curs escolar a escoles ordinàries de Terrassa. L’objectiu és que la persona amb discapacitat intel·lectual adopti un rol de persona educadora i l’alumnat adquireixi valors de tolerància, solidaritat, respecte i acceptació.

“Autocontrol emocional en la discapacitat intel·lectual, eines per al canvi”, dimecres 21 de novembre, Aula 2, 17:15 h

Desenvolupament d’accions formatives, basades en tècniques d’autocontrol i relaxació, destinades a la població amb discapacitat intel·lectual i al personal d’atenció directa per promoure el desenvolupament personal, reduir els trastorns de la conducta i facilitar una inclusió social global d’aquest col·lectiu.

Per |2018-12-03T17:21:16+01:00novembre 20th, 2018|noticies|0 Comments

Leave A Comment