Visites escolars

/Visites escolars
Visites escolars 2017-02-22T13:07:46+01:00

Dins el programa seguit pel Centre Ocupacional i en ordre d’acostar la nostra tasca a la ciutat, tenim establerts diferents programes de relació amb escoles i instituts propers, amb l’objectiu que el nostre usuariat s’interrelacioni amb la societat i els alumnes. Anualment apropem la fundació a uns 3.000 alumnes en etapa formativa.escoles web.

Al marge d’aquests programes, al llarg de l’any es comparteix amb persones externes de Fupar, diferents visites i trobades on l’objectiu principal és conèixer i poder compartir alguna vivència amb persones amb diversitat funcional. Algunes  vivències són pere exemple trobades esportives amb diferents centres de forma coordinada amb el suport del Consell Esportiu del Vallès Occidental, així com visites a les nostres instal·lacions de diferents instituts d’educació secundària i altres entitats.

Treballem sobre 5 projectes regulars d’acostament :

VOLS CONÈIXER FUPAR ?

Amb l’objectiu d’informar del treball que poden realitzar les persones amb disminució, que l’alumnat visitant aprengui a respectar les persones amb les seves diferències. Es desenvolupa durant els mesos de tardor.

L’activitat consta d’una visita a Fupar perquè els alumnes coneguin una empresa on treballen persones adultes amb discapacitat intel·lectual. S’inicia amb una introducció, per part de les persones amb discapacitat, sobre les feines que es fan a Fupar i amb la presentació d’un audiovisual. Tot seguit, els alumnes es reparteixen i participen activament en diferents projectes (elaboració paper reciclat, hort, manipulats, manipulació de flors), on s’experimenta amb el material que s’està elaborant i es gaudeix d’una estona de relació amb els usuaris. Cada alumne s’emporta un test amb una llavor d’hortalissa i un ambientador.

HORTICULTURA hort

El projecte “Hort a les Escoles” es desenvolupa entre Fupar i 6 escoles de Terrassa. Es tracta de  l’activitat que comporta més valor afegit a nivell de inserció. Les persones assisteixen de manera sistemàtica a les escoles per ensenyar horticultura als nens, aprenent aquests valors tals com tolerància i respecte Es requereixen unes certes habilitats socials i respecte cap als alumnes de les escoles. A més de treballar coneixement sobre l’hort i les hortalisses. I les persones amb discapacitat intel·lectual posen en pràctica habilitats socials i augmenten l’autoestima realitzant rols de mestre.

Aquesta activitat és una de les propostes educatives considerada com Aprenentatge Servei, entès com una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. L’aprenentatge millora el servei a la comunitat, perquè aquest guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge, perquè allò que s’aprèn es pot transferir a la realitat en forma d’acció. 

Escoles actuals amb conveni

-CEIP Roser Capdevila: activitat amb tots els nens de Educació Infantilescoles web

-CEIP Serra de l’Obac: activitat amb Educació Infantil P4 i P5

-Escola Bressol Coloraines: activitat amb nens de P2

-CEIP Enxaneta: activitat amb  Educació Infantil

-Escola Bressol Virolai: activitat amb nens de P2

-Escola Pia: activitat amb nens Educació Infantil de P4

 

VIVIM LA PRIMAVERA

Adreçat a alumnes en la seva etapa infantil de formació

L’activitat consisteix en ampliar el coneixement sobre la primavera a partir de l’experimentació al Centre de Jardineria de Fupar.  En primer lloc, recorregut pel jardí de Fupar, experimentaran a través de l’observació i les olors quines són les plantes que floreixen durant la primavera. A continuació els nens/es assisteixen a l’escenificació d’un conte relacionat amb la primavera i finalment realitzaran una titella amb material reciclat relacionat amb el conte i la primavera.

L’objectiu és treballar valors com: tolerància, solidaritat, respecte i acceptació. Treballar arts plàstiques. Aprendre a respectar les persones amb les seves diferències.

 

ELS DESITJOS DE NADAL 

L’activitat consisteix en la vivència del Nadal des d’una vessant pedagògica. Els nens assisteixen a l’escenificació d’un conte relacionat amb la tradició terrassenca dels Patge Xiu Xiu i, posteriorment, cada nen/a participa en la elaboració de la seva pròpia titella del Patge Xiu-Xiu, un Tió, o algun altre element relacionat amb aquesta festivitat

 

GIMCANA A FUPARgimcana

Activitat lúdica dirigida a compartir espai de joc i diversió amb nens/es de diferents campus i/o esplais de Terrassa, que realitzem durant els mesos de juliol i principis de setembre. En aquesta activitat participen nens i nenes d’edats compreses entre 3 i 8 anys aproximadament. El joc és l’eina que provoca la interacció entre els nens i les persones amb diversitat cultural.